2019-08-19

Zajęcia integracji sensorycznej pomagają usunąć te deficyty

Współtwórca pierwszych w Polsce programów szkolenia terapeutów integracji sensorycznej. Dysfunkcje powodowane zaburzeniami integracji sensorycznej nie są związane z uszkodzeniem narządów zmysłów, na przykład z niedosłuchem czy krótkowzrocznością. W ich niwelowaniu pomaga terapia integracji sensorycznej. Zajęcia integracji sensorycznej pomagają usunąć te deficyty. Dlatego to najczęściej w przedszkolu są wykrywane zaburzenia odpowiedniego przetwarzania sygnałów wysyłanych przez receptory. Sama przygotowywałam takie zabawy dla dzieci w przedszkolu i zawsze było dużo radochy. Elementy integracji sensorycznej powinny się pojawić na prawie każdych zajęciach w żłobku i przedszkolu. Pani w przedszkolu wspomniała o jakiś nadwrażliwościach? Ponadto zaburzenia, deficyty integracji sensorycznej dotyczą też dzieci z dysleksją, autyzmem, ADHD i też prowadzimy z Nimi zajęcia. Takie proste plastyczne zabawy dla dzieci w przedszkolu pozwalają odrywać zupełnie nowe techniki plastyczne. Zajęcia są atrakcyjne dla najmłodszych, ponieważ odbywają się z wykorzystaniem różnego rodzaju huśtawek, lin, deskorolki, drabinek do wspinania, trampoliny, basenu z piłeczkami i innych. Na przykład planując zajęcia plastyczne warto zapytać dziecko „chcesz malować palcami czy pędzelkiem? Zajęcia integracji sensorycznej to taka duża sala wyposażona w specjalistyczne sprzęty które służą właśnie do stymulacji tych zmysłów u dzieci. Przecież wszystko widzi, słyszy, chodzi poprawnie, mam wrażenie, że panie w przedszkolu coś wymyślaja. Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej lepiej funkcjonują jeśli znają program dnia, jeśli struktura dnia jest przewidywalna, zorganizowana i nie są zaskakiwane niespodziewanymi zdarzeniami. Diagnoza daje podstawę do ubiegania się o terapię integracji sensorycznej. Poradnia Neologopedia zaprasza na zajęcia i diagnozy integracji sensorycznej. Dzieci uwielbiają zajęcia metodą. Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej prezentuje więcej niż jedno z powyższych objawów. Interakcje nauczyciel - dziecko powinny być warunkowane świadomością roli jaką odgrywa on w rozwoju procesów integracji sensorycznej mających wpływ na zachowanie dziecka. Wykonywanie na siłę tej aktywności jeszcze bardzie zdezorganizuje jego zachowanie pogłębiając już istniejące zaburzenia integracji sensorycznej. Poradnia NEOLOGOPEDIA zaprasza na diagnozę i zajęcia integracji sensorycznej. Zajęcia terapii integracji sensorycznej są przeprowadzane indywidualnie, w specjalnie do tego przygotowanej sali, wyposażonej w materiały, narzędzia oraz pomoce służące wspieraniu procesów. Jeśli podejrzewacie Państwo, że wasze dziecko pasuje do tego obrazu, to powinno ono być poddane badaniu przez wykwalifikowanego terapeutę integracji sensorycznej. Zakłócenia w dopływie bodźców, ich brak lub niedobór, zaburzają cały proces integracji zmysłowej. Weryfikacji rozwoju dziecka pod kątem prawidłowości rozwoju integracji sensorycznej można dokonać w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, państwowych, jak i prywatnych. Pani w Przedszkolu wspomniała abym udała się z dzieckiem na zajęcia/terapię integracji sensorycznej. Zajęcia integracji sensorycznej pomagają usuwać te deficyty. XX wieku skupiła się na problemie związku integracji sensorycznej z procesami uczenia się, sformułowała określone testy do badania możliwości niwelowania zaburzeń integracji sensorycznej. Rodzice uważnie obserwujący swoje dziecko potrafią dostrzec niepokojące zachowania dziecka, które mogą być objawem zaburzonej integracji sensorycznej. Zazwyczaj zajęcia trwają od 30 do 60 minut, w zależności od wieku dziecka, jego możliwości oraz potrzeb. Nasi wyspecjalizowani terapeuci dokładają wszelkich starań, aby zajęcia te miały formę aktywnej zabawy ruchowej. Otoczenie dziecka w przedszkolu to nie tylko przedmioty ale również osoby – inne dzieci a przede wszystkim nauczyciel - wychowawca. Przygotować dzieci do tego zdarzenia, unikniemy wówczas nadmiernej ekscytacji i pobudzenia dzieci z zaburzeniami modulacji sensorycznej podczas wyprawy. Dzięki tym działaniom cała grupa będzie znacznie spokojniejsza, gdy dzieci z dysfunkcji modulacji sensorycznej nie będą zbyt pobudzone i nie wpłyną na pobudzenie całej grupy. Metoda integracji sensorycznej jest skuteczną formą terapii. Przed wyjściem na zajęcia dziecko zabiera ze sobą symbol i umieszcza go przed wejściem do sali terapeutycznej. Nieprawidłowe działanie któregoś z tych układów lub zmysłów może prowadzić do zaburzeń w zakresie integracji sensorycznej. Pewne zachowania czy trudności, jakie dziecko przejawia w grupie rówieśników, na placu zabaw, podczas zadań stolikowych lub na stołówce, mogą być wynikiem zaburzeń integracji sensorycznej.