customer experience management

2021-07-13

W jaki sposób strategia customer experience management odmieni Twój biznes?

W sytuacji gdy zależy Ci na zdobyciu przewagi rynkowej, poprawie swojej pozycji na danym rynku i zwiększeniu reputacji, koniecznie musisz zainteresować się strategiami customer experience managementu. Weź pod uwagę, że wiele marek oferuje swoim klientom podobne produkty, a dzięki porównywarkom cenowym odbiorcy indywidualni mogą w bardzo prosty sposób, bez wychodzenia z domu, porównywać i poznawać koszty związane z ich nabyciem. Wojna cenowa nigdy nie jest dobra i prędzej czy później odbije się negatywnie na Twojej firmie. Zdecydowanie lepiej dać wartość dodaną swoim klientom w postaci rzetelnej, dostępnej i kompetentnej, a także życzliwej obsługi. Twoi odbiorcy na pewno to docenią!

Co składa się na doświadczenia Twoich klientów?

Customer experience management to bardzo szeroka dziedzina, na którą składa się nie tylko znakomita obsługa zakupowa i pozakupowa klienta, ale również to, co dzieje się zdecydowanie wcześniej, czyli przebieg samego procesu zakupowego. Każdego roku w sieci funkcjonuje coraz więcej firm, które zaciekle ze sobą konkurują. Nie wystarczy atrakcyjna kreacja marketingowa, wysokiej jakości zdjęcia, filmy i opisy produktowe. Ważna jest przede wszystkim intuicyjna, funkcjonalna i przejrzysta strona internetowa, na której można bez żadnych problemów dokonać zakupów. UX designerzy zajmują się tym, aby witryny były w pełni użyteczne i nie sprawiały kłopotów. Klient powinien móc szybko i gładko przejść przez cały proces zakupowy. W sytuacji gdy pojawią się problemy, klient powinien móc natychmiast uzyskać pomoc. Dlatego też do tego celu sprawdzają się chat boty, coraz popularniejsze i dające coraz więcej możliwości zastosowania. Istotna jest także możliwość uzyskania wsparcia w sytuacji, gdy już zakupiony towar ulegnie uszkodzeniu. Dotyczy to przede wszystkim elektroniki i produktów wyższej wartości. To, w jaki sposób dany klient zostanie obsłużony, na pewno pozytywnie wpłynie na jego stosunek względem danej firmy, a także na to, czy zechce w przyszłości powrócić, by po raz kolejny dokonać zakupów. Na pewno będzie też chętnie polecać dany sklep rodzinie i znajomym.